Ayam Masak Steam mudah dan ringkas


Resepi Ayam Steam mudah

hai semua.. malam ni Kak Dian nak share lagi masakan yang mudah dan pantas tanpa perlu fikir apa yang kita nak masak setiap hari 😅

ok, ni dia bahan2 untuk masak Ayam Steam yang mudah.
Ayam masak Steam

- 2ketul Ayam
- beberapa hiris halia
- 3 biji red dates
- 8 biji cili cina
- 3 ulas bawang merah (dihiris)
- minyak  bijan
- secubit garam
- Air

campurkan ke semua bahan tu (kecuali bawang merah kenak goreng asing baru campurkan ) ke dalam tempat kita nak steam tu dan steam lah.. hihi.. lagi lama kita steam lagi empuk dan sedap ras ayam tu.. lembut dan anak2  kak Dian memang suka Ayam steam ni. selalu nya kalau ada ayam je anak2 tolak tepi 😪 tak nak makan..

tapi dengan Ayam steam yang tak seberapa ni suka pulak anak2 tu😍.. macam tu juga Ikan kalau Kak Dian steam kan.

boleh lah cuba resepi simple ni kat rumah. mudah dan senang saja u ols.

selamat mencuba nanti ada masa lagi Kak Dian share menu simple2 ya.. 😘

luv,
kak Dian
mak Anak 3 😊

Comments

  1. Bagus ni amalkan cara masak yg sihat

    ReplyDelete
  2. wah bgus resepi ni, masak simple tapi berkhasiat

    ReplyDelete
  3. Wah, macam hampir sama ni dengan masakan sup ayam. Guna kurma merah juga. Sangat berkhasiat. 👍🏼

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PRODUK TERBARU!! YOUTH INTENSIVE TREATMENT AND REPAIR BY SHAKLEE

Ikhtiar Hamil dengan set kesuburan shaklee

HARGA YOUTH SKINCARE SHAKLEE