5 TIPS PENJAGAAN MATA

5 TIPS PENJAGAAN MATA YANG CANTIK

1.SAYURAN HIJAU


sayuran hijau merupakan makanan yang mampu mencegah kebutaan. Sebab mengandungi vitamin A,B12,C dan Kalsium. Contoh sayuran yang baik di amalkan untuk mata ualah Bayam,Brokoli,Kale,Asparagus.

2. LOBAK MERAH
Lobak merah kaya dengan beta karotena yang ditukar menjadi vitamin A di dalam hati. Vitamin A berubah dalam retina berfungsi untuk menghasilkan rhodupsin pigmen ungu yang perlu untuk menjadikan penglihatan menjadi lebih terang & baik.

3. SUNGLASSES
Merupakan alat untuk mata kita terkena dari pantulan sinaran UV.

4. TOMATO
Tomato adalah 1 bahan yang sangat bagus untuk menyingkirkan lingkaran gelap mata kerana kandungan vitamin yang mampu mengurangkan lingkaran gelap.

5. CAROTOMAX


Membekalkan  6 karotenoid penting termasuk ASTAXANTIN,LIKOPENA,LUTEIN, ALFA KAROTENA,BETA KAROTENA & ZEAXANTIN daripada ekstrak pekat.
Membekalkan lebih 13mg karotenoid dlaam setiap hidangan. Ia melebihi 1.5x berbanding anggaran purata pengambilan harian.
Tahukan anda? Jika pemakanan anda tidak mengandungi banyak tomato,lobak merah dan sayur sayuran hijau anda mungkin tidak mendapat nutrien utama yang diketahui dapat membantu melindungi tubuh kita.


Psstt..purata pengambilan harian karotenoid lutein,likopena dan beta karotena hanyalah 8mg TAPI Carotomax® menyediakan lebih 13mg karotenoid yang sangat bermanfaat tau..
So, kalau kita ni yang jenis malas nak ngap semua benda ni everyday why not amalkan carotomax jer.. Senang dan mudah dalam 1 capsule. Yelah kan memang bosan juga kalau nak makan benda sama kan.

Orait kalau nak order dengan kak Dian klik je link ni ya or 016-8222603.




Luv,
Diana
🆔 1142543

  • Pengedar bebas Shaklee

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara-mencegah-hfmd-penyakit-tangan-kaki-mulut

Set Hamil Shaklee

Makanan tambahan yang baik untuk kanak-kanak